tiesinoeganda.reismee.nl

Week 4

Zo, voor je het weet zit je alweer in 4 week en is er al weer een maand voorbij! Wat gaat de tijd toch snel.

Dit was toch wel een bijzonder weekje al zeg ik zelf. Heb voor het eerst motor gereden op maandag! Dat was wel even wennen met dat schakelen. Heel wat anders dan wat ik gewend ben met mijn autootje. Had het gelukkig best snel onder de knie, scheelt weer dat ik vroeger veel heb gefietst volgens de instructeur. Nadat ik het schakelen onder de knie had, was het wennen aan de wegen. Dat zijn geen mooie vlakke asfalt weggetjes zoals in Nederland. Stel je die trilplaten even voor in de sportschool om je billen mee te trainen, zo zit je op je motor als je hier rijd! Was wel echt heel gaaf om te doen!

Ik ben samen met Bjorn en onze gids nog wezen touren op de motor zaterdag. Wat een geweldige tocht! Op deze manier krijg je echt een hele boel meer mee dan wanneer je in een taxi of auto zit. Eerst zijn we naar Lake victoria gereden. Prachtig uitzicht en een heleboel kinderen die ons aan allebei de mouwen vastpakten en met ons mee liepen naar de kust. Hierna zijn we weer verder gereden en zijn we onderweg in een klein dorpje gestopt om een lekkere rolex(Soort pannenkoek met ei,tomaat en ui) te eten. Nadat we onze buiken hadden gevult zijn we naar Sezibwa falls gereden. Man wat was dat een prachtige plek. Volgens de legendes heeft een vrouw die waterval gebaard, en ook nog aan een slang die in een grot leeft bij de waterval. Mensen eren de slang doormiddel van eieren in de grot te gooien en zelfgemaakt alcohol. Mensen geloven ook dat als ze een schap boven in het water bij de waterval doen en het schaap zwemt terug dat dat goed geluk brengt, maar als het schap van de waterval afdonderd het slecht geluk brengt. Beetje rare legendes, maar wel heel interessant om te weten. Na deze mooie plek zijn we weer terug gereden naar de compound. Mooi dagje als zeg ik zelf!

Qua ziekenhuis en wondzorgproject was het een rustig weekje. Niet veel bijzondere dingen tegenkomen in het ziekenhuis dat afwijkt van het geen wat ik al gedaan heb. Veel aan mijn opdracht gewerkt, dat is nog wel even moeilijk aangezien de opdrachten gebaseerd zijn op europeese ziekenhuizen, en dit verreweg op een europees ziekenhuis lijkt.

Het wondzorg project was deze week niet heel druk. We hebben alle scholen hier al gehad en de wonden genezen goed(alleen maar beter) alleen hebben wij minder werk. Als het goed is gaan we volgende week naar andere dorpen toe om daar wondzorg te verlenen.

Naast dit alles heb ik deze week nog een heleboel gepooled. Nooit gedacht dat ik dat zo leuk zou vinden, maar poolen is eigenlijk het enige wat je in Nkokonjeru kan doen als je niks te doen hebt. Anders moet je meteen naar mukuno, kampala of jinja.

Vandaag is een rustig dagje om een beetje aan mijn opdrachten te werken en vanmiddag waarschijnlijk weer even poolen!

Tot volgende week allemaal!

Groetjes uit het zonnige oeganda!

Reacties

Reacties

Maaike

Hoi Ties,
Zo te lezen, heb je het er prima naar de zin. Het lijkt bijna op een vakantie.
Heerlijk, geniet ervan. Groetjes

Ibo

Het is een mooi land Ties zo te en zien aan de mooie foto's. Het zal een leerzame periode en niet alleen war school betreft. Geniet er nog maar ff van.

Franca

Wat een mooi land Ties. Echt genieten nu je gewend bent.
Gr. Uit Hoogezand

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change