tiesinoeganda.reismee.nl

Week 13&14

Een beetje aan de late kant vergeleken met hoe ik het normaal doe, dit kwam gewoon omdat ik het domweg vergeten was.

Qua belevenissen heb ik eigenlijk weinig uitgevoerd. In het weekend van 13 mei ben ik een dagje naar Kampala geweest. Even er lekker tussenuit en weg van Nkokonjeru. Een collega uit het ziekenhuis ging met ons mee, samen met haar zijn we in het echte drukke centrum van Kampala geweest voor de eerste keer. Wat een chaos! Ik heb serieus nog nooit zo'n druk centrum meegemaakt en ik ben toch op veel plekken geweest. We zijn nog bij de grootse markt van Kampala geweest waar ik even de naam niet meer van kan herrineren. We zijn in Nsambya(Denk dat ik het fout spel) geweest waar het grote ziekenhuis van St.Francis zich bevind. Hier zijn we naar binnen geweest om een kijkje te nemen hoe het er daar allemaal aan toegaat en hoe het eruit ziet. Wat een wereld van verschil met waar ik stage loop! Gigantisch groot ziekenhuis met mooi ingerichte afdelingen, fatsoenlijke bedden en faciliteiten. Ik had hier graag ook wel mijn stage willen uitvoeren, het leek me wel een plek waar je een hoop kan doen en leren.

Het mindere van die dag was dat ik beroofd ben van mijn tas terwijl ik zat te eten in de KFC. Wie bedenkt het! Op de camerabeelden was te zien hoe twee mannnen heel sluw mijn tas onder mijn stoel vandaan trapten en ervandoor gingen. Ik had niks in de gaten dat dit gebeurde tot dat ik wat uit mijn tas wou pakken. Gelukkig zatten mijn belangrijke documenten, mobiel en geld niet in mijn tas. Na een middag bezig te zijn geweest met de aangifte en beelden had ik alles wat ik nodig had. Verzekering deed gelukkig niet moeilijk dus het is geen ramp, wel jammer van de spullen die ik hier best goed had kunnen gebruiken voor de tijd dat ik hier nog zat.

Aanstaande weekend ga ik voor de laatste keer lekker naar Jinja toe. Verheug me hier erg op om eventjes er tussen uit te kunnen.

Vanaf het moment dat ik dit typ is het nog plus minus 4 weekjes voor ik weer thuis ben! Duurt allemaal niet zo lang meer en kijk er erg naaruit om weer lekker in Nederland te zijn!

Tot de volgende keer!

Engelien

Niet meer zo vaak naar KFC!! Daar loopt toch een gespuis!! ????

Ibo

Voortaan dan maar naar de Mac.
Tot gauw kerel

Anita

Wel weer een mooi (sterk!) verhaal voor een feestje!
Tot snel Ties, nog een paar mooie laatste weken gewenst !

Franca

Nog even lekker genieten. Vier weekjes zijn zo om. As ls je terug kom nemen we er een borrel op. ????

Mariëtte Assen

Hoi, hoi Ties,
heb de laatste weken van je logboek gelezen. Je maakt wel veel mee en je onderneemt ook veel dingen zoals de reisjes hier naar toe en daar naar toe.
Kan me voorstellen dat het ziekenhuis in Kampala "jaloersmakend" is. Maar is dat niet overal zo? Ook in Nederland: het verschil tussen een UMC en een streekziekenhuis? Dus bijv. het UMCG en het Lucas-ZH in Winschoten = groot verschil in grootte, materialen, uitstraling, afdelingen, specialisaties enz. Maar weer niet qua kennis en aangepast zijn aan de behoeften van de omgeving waarin het staat.
Al met al, Ties, maak je een hele bijzondere stage mee en maak je een bijzondere tijd mee!
Geniet er van deze laatste weken!
Hartelijke groet, Mariëtte.

Travel4Change