tiesinoeganda.reismee.nl

Week 11&12

Heeehoi mensen

Terwijl ik dit typ zit ik alweer in week 12 van mijn avontuur!

Nu moet ik wel even goed nadenken wat ik allemaal heb gedaan de afgelopen 2 week. In week 10 heb ik over het algemeen gewoon stage gelopen want ja, dat gaat ook gewoon door. Behalve donderdag en vrijdag, toen was het eindelijk zover. KONINGSDAG! Wat heb ik genoten op feest. De woorden: "onbeperkt gratis bier en hapjes" maken veel in een man los. Het was ook heerlijk om weer omringd te zijn door allemaal blanken die Nederlands spreken. Ik heb echt genoten vn die avond en ik ga die ervaring ook nooit meer vergeten.

Die vrijdag ben ik nog even lekker Kampala ingegaan, rustig terrasje pakken en een klein beetje uitbrakken! Nog even op de terugweg wat boodschapjes gedaan en toen waren we weer in Nkokonjeru. Dat weekend heb ik nog weer stage gelopen aangezien ik 2 dagen heb gemist en ik me dat niet kan veroorloven met mijn vertrekdatum.

In dit weekend heb ik een soort van nachtdiesnt gedraaid. De nachtdiensten hier zijn van 2000 tot en met 0800. Een ongelooflijke lange diesnt en een zware diesnt aangezien je niet echt de faciliteiten hebt zoals in Nederland. In die nachtdienst heb ik ook voor het eerst een operatie bijgewoond. Een vrouw onderging een keizersnede en het was echt heel interessant om te zien hoe dat hier in zijn werking gaat.

In week 11 heb ik eigenlijk alleen maar stage gelopen en bezig met de opdrachten. Ik heb mijn tussenevaluatie gehad en die was positief! In deze week heb ik echt heel veel spoedgevallen binnengekregen. In zo'n situatie leer je pas echt om je hoofd koel te houden en zo snel mogelijk goed te handelen. Snel een infuuslijn klaarmaken, pijnstilling I.M toedienen en eventuele wonden verbinden of breuken fixeren. Je wilt de patient zo snel mogelijk gestabilliseerd hebben. Ik vind werken in spoedsituatie wel echt het leukste wat er is, maar ik wist ook al dat ik zoiezo SEH-verpleegkundige wil worden.

Terwijl ik dit typ ben ik ook nog jarig vandaag, dus ik ga vamiddag maar even naar de bar toe om wat biertjes te drinken om het toch nog een klein beetje te vieren in dit dorp! Volgende week als ik naar Kampala ga vvier ik het wel even goed!

Tot de volgende keer mensen! Dan ben ik alweer bijna thuis!

Reacties

Reacties

Ibo

Weer een hoop beleeft zo te lezen en dat je Nederlander is goed te lezen.(gratis)Nou jongen veel plezier nog op je verjaardag. We zullen het 25 juni dunnetjes over doen als je weer thuis bent.

Ina

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag
Liefs Ina

Franca

Nog even Ties dan ga je alweer naar huis. Nog even lekker genieten. ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change