tiesinoeganda.reismee.nl

Week 9&10

Daar zijn we alweer!

Man wat gaat de tijd onbewust toch snel. Ik ben inmiddels alweer over de helft van mijn tijd hier. Voor mijn idee gaat de tijd best wel sloom. Dit komt vooral omdat er in het dorpje waar wij wonen(Nkokonjeru) gewoon zacht uitgedrukt geen zak te doen is, al helemaal niet voor een groep jongeren. Dat is het enige jammere aan mijn tijd hier. De tijd gaat denk ik ook wat slomer omdat ik de laatste tijd last hebt van vlagen van heimwee. Ik mis het koude Nederland en de "altijd het maar druk hebben" mentaliteit. Genoeg deprimerende zinnetjes, komt nu net over alsof het hier vreselijk is. Dat is natuurlijk ook niet zo!

In week 9 heb ik niet veel bijzonders gedaan, dit meerendeels ook omdat het geld ook een keer opraakt haha. Veel stage gelopen uiteraard want dat gaat gewoon door. Het was wel een hele rustige week in het ziekenhuis. Heel logisch voor hier omdat het pasen was. Het christelijk geloof speelt hier een belangrijke rol en veel mensen waren deze week ook vrij. Het was hun "holy week". Het ziekenhuis bleef uiteraard wel open alleen kwamen er gewoon heel weinig patienten langs en had ik ook haast vakantie. Ik vond het zo'n raar gezicht. Een ziekenhuis zonder de hektiek die je in een ziekenhuis verwacht. Deze week ging ook sloom omdat je gewoon niks omhanden had. Wat de week dan wel weer goed maakte was het pakketje van mijn ouders. Met allemaal lekkere dingetjes uit Nederland die je stiekem toch wel wat meer mist dan je zou denken.

In week 10 was het gelukkiger ietsjes drukker dan de week ervoor alleen had ik het idee dat het nog wel een nasleep was van pasen. In deze week zijn de ouders van Lysannne ook gearriveerd. Die zijn er nu net 2 daagjes en blijven tot 6 mei en vliegen dan weer terug naar Nederland. Vind het hartstikke gezellig dat er weer wat andere mensen zijn en de routine een beetje word doorbroken. Heb er toch wel wat meer moeite mee dat ieder zijn familie langskomt en wetende dat ik ze allemaal pas op Schiphol weer zie. Neem het niemand kwalijk alleen ik dacht dat ik er zelf niet zoveel last van zou hebben. Ik dacht dat ik een grote kerel was die dit wel even deed zonder veel last heimwee. Tja, ben ik even tegen de muur aangelopen, en hard ook! Uiteraard red ik dit ook wel weer. Deze week heb ik ook een dag op een dovenschool geholpen in Kampala. We hadden een Nederlandse vrouw ontmoet in het zwembad van Mukuno die daar dus blijkbaar werkt. Ze had ons uitgenodigd en zo doende kwamen we daar. Was echt heel leuk en ik had niet verwacht dat er in Oeganda werd omgekeken naar kinderen die doof of doof en blind zijn. Die avond heeft die Nederlandse vrouw voor ons heerlijk gekookt en toen we inmiddels weer thuis waren was het pikkedonker en gingen de oogjes ook gauw dicht.

Aanstaande donderdag ga ik koningsdag vieren bij de Nederlandse Ambassade in Kampala. Heel veel zinin! Vooral in de haring die ze daar ONBEPERKT hebben! Ook is het leuk om er weer even uit te zijn en eventjes weg van Nkokonjeru!

Nu moet jullie uiteraard niet gaan denken dat ik hier hartstikke zielig in een hoekje deze blog heb zitten schrijven. Dat is absoluut niet het geval. Heb geen spijt van deze reis en heb er alleen maar baat bij. Maar heimwee is gewoon een beetje kloten zo af en toe.

Nog 62 daagjes en we zijn alweer thuis! Paar keer met de ogen knipperen en ik ben weer in het regenachtige Nederland!

Tot de volgende keer!



Reacties

Reacties

Danielle

Hoi Ties,

Ik snap dat je het drukke Nederland mist, ook ik moest heel erg wennen aan het niks doen!

Wat mij de laatste week heeft bezig gehouden is het maken van een presentatie over shock voor het ziekenhuis personeel. Misschien is het leuk om ook zoiets voor te bereiden met de hulp van een van de dokters. Het ziekenhuis personeel waardeert het in ieder geval erg! Daarnaast had ik nog het plan om in het weekend een wandeling te maken naar het victoriameer, helaas is dat er niet van gekomen maar misschien wel een leuk idee voor jullie?

Hou nog even vol en je kan trots op jezelf zijn dat je deze reis maakt!

Groetjes uit Nederland

ina

Wat gezellig om je berichten te lezen. Ik kan er echt van genieten. Behalve dat je extra dingen doet, zoals safari, mag je ook nog meemaken hoe het "normaal" toegaat. Krijgt je toch een andere kijk op de gang van zaken, dan als je er als toerist heen gaat.
Af en toe Nederland missen is helemaal niet erg, (vind je natuurlijk zelf wel), maar je voelt je in het buitenland meer nederlander dan in nederland. (mijn ervaring)
Af en toe even bellen. Helpt soms erg goed.
Probeer er nog lekker van te genieten. Als je thuis komt is het hier mooi weer!!! (hoop ik)
Liefs Ina

Pap

Wat weer een leuk verhaal Ties. We snappen dat je het leuk had gevonden als wij ook langs waren gekomen maar helaas. Dat je af en toe heimwee hebt is natuurlijk logisch maar je kunt trots op jezelf zijn hoor wij zijn het tenminste wel. Voor dat je het weet ben je weer thuis en verlang je af en toe weer na de rust in Uganda.
Het tweede pakketje is onderweg veel plezier ermee.
Veel plezier tijdens Koningdags bij de ambassade met zijn allen.

Mariëtte

Hoi, hoi stoere Ties, dat maakt je pas echt stoer omdat je merkt dat heimwee heftig is, kan zijn; dat "niks te doen hebben" het saaiste is dat er is en dat onbeperkt haring eten om dat er "iemand" in Nederland 50 jaar wordt een uitdaging wordt :) Trouwens, haring met of zonder siepeltjes??
Tja, en ik maar verlangen naar de warmte van Oeganda....
Je schrijft een interessant blog, Ties! Ik hoop dat je zo nu en dan even kunt glimlachen om alle reacties van de mensen fysiek ver weg.
Kop d'r veur hold'n, Ties en rustig je tijd vervolgen!
Zet 'm op en hartelijke groet,
Mariëtte.

Mariëtte

Hoi, hoi stoere Ties.
Het is pas echt stoer zodra je weet dat je niet stoer hoeft te zijn en bovendien als haring eten omdat "iemand" in Nederland 50 j. wordt, je grootste uitdaging is :) dan begrijp ik wel dat je naar het "gewone" leven van hier [NL] kunt verlangen. En ik maar verlangen naar de heerlijke warmte waarin jij nu bent.
Zo is er altijd wat, Ties! Geniet zoveel mogelijk van daar zijn want het is echt heel snel voorbij, zeker als je eenmaal terug bent....
Kop d'r veur hold'n! Hartelijke groet, Mariëtte.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change