tiesinoeganda.reismee.nl

Week 5

Hallo mensen!

We zitten inmiddels alweer in week 5! Alweer op de helft in Maart.

Deze week is er in het ziekenhuis niet veel bijzonders gebeurd op 1 patient na. Woensdag kwam er een man met spoed binnen. Zijn kinderen hadden al een tijdje niks gehoord van hun vader en zijn naar zijn huis gegaan. Hier troffen ze meneer aan op de grond, meneer reageerde niet en had een cheyne stokes ademhaling. Eenmaal aangekomen in het ziekenhuis is bij meneer meteen een infuusgeprikt en werd er meteen NACL toegediend. De vitale functies werden gemeten en er werd bloedafgenomen voor een bloedonderzoek. Hieruit kwam een HB(Hemoglobine) gehalte van 3.2. Dit is echt absurd laag HB gehalte en HB heb je nodig om zuurstof te binden. Meneer moest meteen een bloedtransfusie krijgen alleen begon ik mij op dit moment te irriteren aan het afrikaanse tempo. Het duurde eeuwen om de bloedgroep van meneer te bepalen, toen ik naar het laboratorium ging om te kijken was de laborant gewoon bezig met wat anders. Dat terwijl dit een spoedgeval was. Uiteindelijk is meneer naar de IC gegaan en is de bloedtransfusie begonnen. Meneer knapte snel op en toen ik wegging maakte meneer het goed.

Deze week hadden we ook weer het wondzorgproject. Ik blijf het raar vinden dat zodra wij op school komen sommige kinderen gaan knielen als teken van respect. Ik voel me er toch niet helemaal prettig bij. Er kwam een meisje bij mij die een grote wond op haar knie. Hij was geinfecteerd en heel vies. Nadat ik klaar was met de wond schoon te maken en te verbinden was ik best trots op mezelf hoe goed en mooi ik dat heb gedaan. Het meisje was mij ook heel dankbaar, vooral omdat het gratis was haha!

Voor de rest heb ik deze week niet heel veel beleefd, rustig weekje niet veel bijzonders qua uitstapjes gedaan. Ik heb wel een safari gepland waar ik volgend weekend naar toe ga! Dus mijn volgende verhaal komt even ietjes later maar zal dan een stuk leuker zijn om te lezen!

Tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

ibo

Leuk man dat je op safari gaat. Ik hoop dat je de big five zult zien. Heel veel plezier het komend weekend.

Franca

Dat lijkt me echt leuk,zo'n safari.
Heel veel plezier en veel foto's maken.
Groetjes.xx

Chris

Keep up the good work Ties!

Ina

Leuk om je verhalen te lezen (in de pauze op mijn werk)
Lijkt me een hele ervaring.
Het huis waar je slaapt is dat een beetje "normaal"?

Hoop dat je nog veel kunt genieten.
Ina

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change